Starmoto on läbi aegade pakkunud tuge Hiina mototehnika remontimiseks. Meil on olnud alati suurepärane valik Hiina ja muu Aasia varuosi, ning kõik Hiina rolleri kliendid on ikka meie käest abi saanud.

Spetsiaalselt Teie jaoks toome esile kõige populaarsema 4 taktilise Hiina rolleri mootori Eestis. Meil on GY6 139QMB (1P39QMB) mootorile üle 500 mootori detaili. Lisaks kõikvõimalikke variante elektriosi. 

GY6 50 mootor on vaieldamatult üks vastupidavamaid rolleri mootoreid turul. Algselt Honda pealt maha kopeeritud disain on alati olnud üle kogu maailma äärmiselt populaarne. 

Sarnase disaininga mootoreid toodab veel Kymco, küll väikeste reduktori ja variaatori erinevustega. Honda ise ei tooda antud mootorit enam aastakümneid, ilmselt ei olnud võimalik konkureerida tootimishinnaga Hiinlastega. 

 

Karter:

GY6 50 mootorit on saada 3 erineva vasaku karteri pikkusega.

Nendeks on 40cm, 43cm ja 46cm:

  • 40cm karteri pikusega mootor on tavaliselt alati 10" rattaga mudelitele ja rihma mõõduks on 669x18x30.
  • 43cm karteri pikkusega mootor on tavaliselt paigaldatud 12" rattaga mudelitele ja rihma mõõduks on 729x18x30. 
  • 46cm karteri pikkusega mootor on paigaldatud enamjaolt 13" rattaga mudelitele, aga turul leidub ka 12" rattaga variante. Rihma mõõt on 788x18x30.

Teine mõõt rihmal võib tootjati erineda. Turul on näiteks olemas ka 729x17.7x28, 729x17.5x30 jne. Reaalsuses on need kõik samad rihmad. Osad tootjad lihtsalt ei märgi komakohti rihmale ja tootmisel võib olla ka väike erinevus, aga sobivad nad kõik. Ainuke erinevus on 788x17x28 või 788x16.6x28, mis on mõeldud Hiina 2 takti rolleritele ja ei sobib 4 taktilistele. Rihm on liiga kitsas ja hakkab läbi libisema kui on veidike rohkem kulunud. 

 

Variaatori rulli mõõt on kõikidel variantidel 16x13mm ja kõige populaarsem kaal on 5.8-6.5g (üks rull). Siduri läbimõõt 107mm.

 

Silinder ja silindripea (plokikaas):

Mootorit on toodetud ka 4 klapilise silindripeaga ja selle mootori koodiks oli 139QMA-A. Esimene, kes seda tootma hakkas oli Baotian, kes tegi omakorda koopia Honda Zoomer 4V silindripeast. Honda Zoomeri klapid, nookurid ja muud silindripea varuosad sobisid 1:1-le Baotian mootoritele.
Klassikaliselt toodetakse siiski GY6 139QMB mootorit 2 kalpilise silindripeaga. Küll on viimaste aastatega ilmunud turule rohkem 2 erineva klapi pikkusega. Kymco on üks tootjaid kelle klapid on pikemad kui tavalisel GY6 mootoril. Mõlemat mõõtu klappe saab omavahel kasutada, aga siis tuleb lisaks klappidele ära vahetada nookurid koos raamiga. Nukkvõll ja silindripea korpus on samad. 

 

Karburaator ja elektrisüsteem:

Mootor on Kehinin CVK tüüpi karburaatoriga automaatse temperatuuril põhineva külmkäivitusklapiga ja süütesüsteemiks on tavaliselt AC või DC ehk vahelduvvoolu või alalisvoolu süüde. Vahelduvvoolu puhul saab CDI (kommutaator) voolu otse süütemähiselt ja alalisvoolu puhul akult. Süüte süsteem ise on äärmiselt lihtne ja masina töötamiseks on vaja tavaliselt 4-5 juhet. 

Seoses viimaste Euro nõuetele on antud mootorist tehtud ka nii öelda pool pritsung ja täis sissepritsega variandid. Pool printsung on selline omapärane lahendus, kus kõik vajalikud andurid (lambda, õhumassi jne..) on olemas, aga kasutatakse endiselt karburaatorit. Viimased mootorid saab lihtsa vaevaga ümber ehitada tavalise karburaatori peale. Täis sissepritsega mootoritega meil hetkel on veel vähe kokkupuudet ja ei oska öelda kas saab tagasi karburaatori peale ümber ehitada. 

Huvitav fakt! DC elektrisüsteemiga mototehnika käivitub külmalt ja talve kuudel paremini, kui AC süsteemiga. 

Tuunimine:

Maksimaalne kubatuur mis tuunides võimalik saavutada on 89cm3. Selleks on Naraku komplekt mille leiate siit. Lisaks on võimalik paigaldada sport nukkvõll, sport süüde, parem variaator ja vahepeal toodeti ka pikema kepsuga väntvõlle, aga neid hektel kahjuks turult enam ei leia. 

Variaatori tuunimise kohta teeme tulevikus põhjalikuma artikkli, aga üldjoones soovite paremat kiirendust minge rullidega natuke kergemaks. Soovite rohkem mööda maanteed sõita ja võibolla natuke rohkem lõppkiirust saavutada või lihtsalt mootori pööret lõpu kiirusel madalamaks, siis paigaldage raskemad rullid. Üldjuhul piisab kui lähete originaalist 0.5g kergemaks või raskemaks. 

Kui suurendate märgatavalt mootori kubatuuri, siis peaks ka muid variaatori detailie vahetama nagu survevedrud ja sidurivedrud

16x13mm variaatori rullid leaite siit.

 

Tehnilised andmed:

Kubatuur 49.5cm3
Kompressiooniaste 10.5 : 1
Ülekanne 0.8—2.4
Kolb x käik: 39.00mm x 41.40mm
Maksimaalne neto võimsus: 2.2kw / 7500 pööret minutis
Hinnatud võimsus 1.8kw / 7500 pööret minutis
Maksimaalne vääne 2.6N.m / 6000 pööret minutis
Minimaalne kütusekulu tühikäigul: ≤450g/kw
Soovitatav tühikäigu pöörded: 1700 pööret minutis
Süüte: CDI (kommutaator)
Käivitus: Elektriline starter ja jalaga käivitus
Määrimine: Õlipump
Ülekanne: Variaator, automaat

 

 

Kõik varuosad GY6 139QMB/QMA mootorile leiate meie Hiina menüüst:

Kuidas leida menüüst GY6 139QMB mootorit

 

 

Vaata kõiki GY6 139QMB/QMA mootori varuosi siit.